VINKKEJÄ KESÄTURVOTUKSEN POISTAMISEEN

Alkukevät kulki mulla tosi hienosti treenien suhteen, mutta loppukevät ja alkukesä, etenkin vapun jälkeinen aika, on ollut tosi haastavaa. Olo tuntuu tosi turvonneelta ja ahdistavalta, vaatteet kiristää ja olo on voimaton. Juhannuksen mässäilyt tuntuu kropassa.

Nyt sen täytyy loppua. Mihin katosi se innostunut salikissa, painoja nosteleva punttimimmi? Toivottavasti joku muukin painii oman pääkoppansa kanssa samojen asioiden äärellä. 

Mitä tehdä, kun ei huvita ja motivaatio on kadoksissa? Ota silloin hetki aikaa. Mieti, mitä olet saavuttanut. Oletko liikkunut paljon ja pitkään, syönyt terveellisesti monta viikkoa pitämättä kunnollisia vapaapäiviä ja mitkä oikeastaan ovatkaan tavoitteesi treenaamisen suhteen? Mulla on päälimmäisenä oma hyvinvointi, mutta voi olla, että unohdin sen Bikini Challengen aikana ja keskityin vain voittamaan.

Omalla kohdallani tämä oli ihan selkeää niin sanottua kisaväsymystä. Tuli mitta täyteen, eikä enää huvittanut treenata samalla tavalla ja syödä samoja ruokia. Muutaman viikon paussi teki varmasti hyvää ja nyt on taas sitä samaa vanhaa intoa jatkaa hommaa eteenpäin. Tänä kesänä on tulossa muutamia juhlapäiviä eteen, nimittäin omat hääni sekä häämatka, mutta mieheni kanssa tsekattiin häämatkan hotellitkin sen mukaan, että päästään treenaamaan lomalla! Yhdessä treenaaminen on kivaa, mutta me ei juurikaan päästä treenaamaan koskaan kahdestaan lasten vuoksi.


Mun vinkit, miten pääset takaisin rytmiin ja saat kesäturvotukset pois kropasta:

1. Juo vettä - paljon vettä. Useampi litra päivässä! Ota pullo viereen, täytä lasia aina hanan ohi kulkiessa. Lataa vaikka juomisesta muistuttava ohjelma älypuhelimeen.

2. Unohda vaalea leipä, murot, pullat ja sipsit. Täytä vatsaa mielummin kasviksilla ja vaikka grillissä paistetuilla broitskun sisäfileillä. Maistuu takuuvarmasti kesällä eikä tarvitse kieltäytyä grilliruoasta!

3. Jos et ole vielä kokeillut, niin syö aamupalaksi täyttävä puuro+raejuustosekoitus, se auttaa pitämään nälkää jopa seuraavat kolme tuntia. Lorauta sekaan sokeroimatonta mehukeittoa, niin maistuu takuuvarmasti! Mä oon syönyt viimeiset puoli vuotta varmaan joka päivä tämän sekoituksen ja se maistuu jokainen aamu yhtä hyvältä.

4. Älä napostele pitkin päivää jotain pientä, vaan syö säännöllisin väliajoin kunnon ruoka tai välipala. Tämä saattaa vaatia aluksi aika paljon itsekuria, jos on tottunut napostelemaan, mutta muutaman päivän jälkeen se alkaa helpottaa.

5. Liiku! Ihan sama mitä teet, kunhan tulee hiki. Käy vaikka reippaalla kävelyllä lämpimässä säässä tai siivoa koti raivolla Abbaa kuunnellen, käy leikkaamassa nurmikko. Tee jotain, josta tulee hiki ja tee sitä vähintään puoli tuntia.

6. Osta kivat uudet treenikuteet, jotka motivoivat nousemaan ylös sohvalta!

Pääsin tekemään suomalaisen House of Brandonin kanssa kivan yhteistyön ja valitsin heidän valikoimastaan tietysti treenivaatteita. Olen viimein hurahtanut mintun väriin, jota monta vuotta karttelin, mutta nyt sitäkin on alkanut löytyä omasta vaatevalikoimastani. Klikkailin yhteistyönä ostoskoriin mintun väriset Only Playn treenihousut ja samaa värimaailmaa olevan Björn Borgin treenitopin. Käy kurkkaamassa House of Brandonin urheiluvalikoimaa, siellä on vaikka mitä ihanaa! Seuraavaksi täytyy varmaan tilata ne toiset himoitsemani ICANIWILL-housut. Pakko mennä treenaamaan, jotta saa käyttää ihania treenivaatteita - ja ostaa niitä lisää! :)


Kesälläkin voi liikkua ja nauttia terveellisestä ruoasta, tsemppiä kaikille asian kanssa painiskeleville!

Yhteistyössä: House of Brandon, sisältää mainoslinkkejä

PS. Puttipajan arvonta on suoritettu ja arpaonni suosi anonyymia seuraavalla kommentilla: "Kyseinen hurrikaani aprikoosin värisellä kynttilällä :-) mminna.tarvainen@gmail.com" Onnea! Olen ollut voittajaan yhteydessä.

4 kommenttia

  1. Kiitos hyvistä vinkeistä :)
    Mukavaa viikkoa.

    VastaaPoista
  2. Mie syön aamuisin sellaista smoothiee johon laitan hedelmiä/marjoja/mehukeittoa/ymv. sekä rahkaa ja kaurahiutaleita, pitää nälkää kyllä kans tosi hyvin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, kaurahiutaleet+rahka ajaa samaa asiaa! Itekin lisäilen aina marjoja tohon puuron joukkoon, tuo kivaa vaihtelua ja saa tärkeitä vitskuja ja hivenaineita heti aamusta!

      Poista