FITFARM BIKINI CHALLENGE TULOKSET, OSA 3

Nyt on Bikini Challenge kokonaan ohi. 10 viikon puristus tuntui lopulta melko helpolta, vaikka motivaatio alkoi viimeisillä viikoilla hieman loppua. Aikaisemmat postaukset voit käydä lukemassa täältä: OSA 1 ja OSA 2. Myös BIKINI CHALLENGE-välilehden alta löytyy koko tarina alusta loppuun asti.

Mittaustulokset:

VIIKKO 1 - VIIKKO 10

Paino 74,6 kg  -  70,2 kg
Rinta 100 cm  -  93 cm
Vyötärö (kapein kohta) 78 cm  -  74 cm
Napa 91 cm  -  86 cm
Lantio (takapuoli) 109 cm -  105 cm
Reisi 66 cm  -  64 cm 
Pohje 41 cm  -  41,5 cm
Hauis 31,5 cm  -  31 cm

Paino putosi reilu neljä kiloa ja mitatkin pieneni ihan kiitettävästi. Pohkeet vaan tuppasi kasvamaan valmennuksen aikana ja yhdessä vaiheessa mitta näytti jopa 43 cm eli +2 cm alkumittoihin verrattuna! Mun pohkeet on aina olleet vähän paksut ja saappaita on ollut tosi vaikeaa löytää. Pohkeet tuntuukin keräävän helposti lihasta ja siellä mulla on rasva kaikista tiukinta. Pohkeista mulla lähtee rasva varmaan viimeisenä palamaan.

Voimatasot myös tuntui nousevan, vaikkakin olen vähän pettynyt kyykkytuloksiin. Olisin halunnut kovempia kehitystuloksia kyykkäämiseen, mutta myönnän, että olisin ehkä voinut itse treenata sitä enemmän ja kovemmilla painoilla. Sen sijaan olkapäät ja käsivarret kehittyivät mielestäni hyvin ja olkapäät oli treenin jälkeen välillä komeassakin pumpissa.



Vikoilla viikoilla 8 & 9 mulla jäi muutamat salitreenit tekemättä, sillä viikkojen 6 & 7 sairastelut vei motivaatiota tosi paljon. Sain kuitenkin tsempattua ja viimeisellä kymppiviikolla treenasin ihan ohjeiden mukaan. Kävin myös kokeilemassa elämäni ensimmäisen kerran Crossfittiä Kristan kanssa, joka kirjoittaa Taikaliemeen pudonneita ihmelapsia -blogia. Crossfit oli ihan älyttömän hauskaa ja treeni tuntui tutulta ja kulki tosi hyvin, sillä Bikini Challenge treeneissä oli treenattu välillä saman tyyppisesti. Haluaisin ehdottomasti mennä kokeilemaan Crossfittiä uudestaan ja odottelenkin, että tulisi mahdollisuus uuteen tutustumiskertaan.

Nyt aion kuitenkin aloittaa uudestaan Bikini Challenge valmennuksen, joka alkaa ensi viikon maanantaina eli 13.4.2015. Seuraavat 10 viikkoa luulisi menevän hieman helpommin, kun tietää mitä on tulossa. Toivottavasti olen saanut motivoitua muitakin lähtemään mukaan tähän valmennukseen! :)



12 kommenttia

  1. Huikeita tuloksia! :) Kumpa minäkin joskus saisin aikaseksi... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Maria! Jos minäkin pystyn, niin sinäkin pystyt. Dieetti sijoittui mulla hyvään saumaan, kun ei ollut mitään syntymäpäiviä, jouluja tai muita juhlia dieetin aikana. Mutta pidemmän päälle tämmöisen ruokavalion ja liikuntamäärän noudattaminenhan ei millintarkkaan edes onnistu, jos haluaa joskus nauttia muustakin kuin rahkapurkista ;) Tsemppiä!

      Poista
  2. Iha huikee tulos :)! Mie alotan liten kohta,jänskää :)

    VastaaPoista
  3. Tosi mahtava muutos. Kerrohan miten uus BC on alkanut.

    Ps. Blogissani on arvonta mikäli innostaa osallistua.

    VastaaPoista
  4. Hei Anna, Toivottavasti näet vielä näitä vanhoja kommentteja. Itse aloitin myös BC:n tänään ja olisin kiinnostunut kuulemaan, että ostitko itse kaikki mahdolliset lisäravinteet vai teitkö ihan pelkällä puhtaalla ruokavaliolla? Upea muutos! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi, kyllä luen ja vastailenkin! :) En tiedä tarkkaan tämän uuden BCn lisäravinteita, mutta uskon sen olevan samanlainen kuin alkukesän BC, johon otin myös osaa. Ostin ainoastaan rasvanpolttokapselit (käytin Ripped Prota) sekä palkkarin (Whey 80 käytin koko dieetin ajan, vaikka suosituksena oli 100 isolaatti). Ostin Whey 100 isolaattia sitten myöhemmin ja nyt mulla on se käytössä. En käytä ennen treeniä buustereita (joskus kuppi kahvia tai energiajuoma), vaan juon tuon Wheyn sitten treeni jälkeen ja syön banaanin. Otin myös tietysti vitamiinit, omegat ja välillä myös magnesiumia. Tovottavasti tästä oli apua :)

      Poista
    2. Hei kiitos vastauksesta. Ihan mahtava kuulla, nimittäin itselläni on juurikin tuota Whey 100 isolaattia hankittuna palautukseen ja BCAA pohjainen juoma itse treeniin. Mietin onko ne kaikki listalla mainitut niin älyttömän vättämättömiä onnistumisen kannalta, nähtävästi ei! ;) Rasvanpolttokapselit varmaan hankin vielä jos vatsa ne kestäis. :)

      Poista
    3. Rasvanpolttokapselit kannattaa ottaa aamulla puuron syönnin yhteydessä. Kaurapuuro tekee suojaavan kalvon vatsaan ja silloin mulla ei polttele mahaa lainkaan noi burnerit. Mutta jos otan burnerin tyhjään vatsaan tai korvaan kaurahiutaleet esim. real-leivällä (muistaakseni tämä oli vaihtoehtona jossain ruokavaliossa aiemmin), niin ihan karmea polttelu alkaa ja mahan vääntäminen. Eli kannattaa kokeilla, puuron kanssa! :)

      Poista
  5. Kiitos vinkistä! mietinkin juuri tuota vaikutusta kun muutenkin on todella herkkä vatsa. Realia saa tosiaan syödä, mutta vasta näin aluksi päivällisellä. :)

    VastaaPoista